неделя, 3 март 2013 г.

МЛМ - за да бъдем сред най-успешните

Той е един от най-бързо налагащите се, но същевременно предизвиква и неразбиране. Мнозина гледат на МЛМ като на модна вълна от осемдесетте години, макар значението му да е значително по-голямо. Компаниите, които използват този начин за маркетинг през деветдесетте години, имат стокооборот за повече от 100 милиарда долара на година. Целта на тази статия е да покаже с помощта на примери и илюстрации какво е това МЛМ. Нещо повече. Ти ще разбереш как може ефективно, повтарям, ЕФЕКТИВНО да обясниш на другите какво означава МЛМ. Този практически справочник е написан, за да помогне за подготовката на деловите ти партньори. Затова обобщих изложената тук информация, която би могла да послужи за началния им старт. Дон Фейла ( Don Failla) работи без прекъсване над "Уроци върху салфетка” още от 1973 г. 

Настоящата статия е построена върху основата на неговата работа, но идеята е да запознае амбициозни хора с една от най-напредничавите европейски компании за производство на хранителни добавки с Кламатски водорасли, произведени от AquaSource, Англия. 

Преди да се запознаем по-подробно с изложения материал, нека отговоря на най-често задавания ни въпрос: какво означава МЛМ? В статията използвам понятията МЛМ и Multi-Levеl Marketing (многостепенен маркетинг). 

Думата "маркетинг” означава движението на стоката от производителя към потребителя. Изразът "Multi-Level” (многостепенен) пък е система за поощряване на хората, придвижващи стоката до потребителя. "Multi” (много) значи "повече от един”. "Level” по-скоро обозначава "поколение”. Ето защо тази система спокойно може да бъде наречена "Multi Generation Marketing” (продажба с помощта на няколко поколения). Нека обаче се спрем на израза "Multi-Level” като най-популярен. Действително, той е толкова разпространен, че вече се е превърнал в щампа, макар и незаслужено. Затова много нови структури МЛМ измислят други названия за своите системи на продажба: например "Uni-Level Marketing” (едностепенна продажба) или "MLM Network Marketing” (продажба чрез изграждане на мрежа). В действителност съществуват три основни начина за продажба на стоката:

1. Търговия на дребно (сигурен съм, че е позната на всеки) : универсален магазин, магазин "Плод-зеленчук”, хранителни стоки,  в които можеш да се отбиеш и да си купиш нещо.

2. Директна продажба - тя включва например застраховане, продажба на козметика, абонаментни карти и т.н.

3. Многостепенни продажби MLM, Multi-Level Marketing. Тази форма на продажба не трябва да се бърка с другите две, особено с директната продажба, която погрешно се причислява към МЛМ.

Четвъртият начин за продажба - поръчка по пощата, може да се причисли към системата MLM, но се явява по-скоро директна продажба.

Петият начин за продажба, който също се бърка често с МЛМ, е т.нар финансова пирамида. Факт е, че сделките на тази пирамида са нелегални. Основната причина е в това, че тази система не е приспособена за придвижване на стоките МЛМ. Ако няма движение на стоката, изобщо не трябва да се говори за маркетинг, още повече за многостепенен. Възможно е за този начин да е характерна многостепенността, но в никакъв случай и маркетингът.

Основното недоразумение произтича от това, че хората не схващат разликата между МЛМ и непосредствената продажба. Наложило се е мнението, че структурите МЛМ представляват програма за директна продажба, включваща посещение на частни домове. Такова навярно е било и твоето първо впечатление, когато агентът е позвънил на вратата ти, предлагайки да ти продаде нещо.

Има обаче няколко особености, които отличават многостепенния маркетинг от търговията на дребно и от директната търговия. Най-характерната се състои в това, че ти се намираш в МЛМ вследствие на личната си заинтересованост, но никога не оставаш сам. И тъй като тя е движещата те сила, ти купуваш стоката от фирмата, която представляваш, по цени на едро. Отначало много от хората постъпват в такава фирма само за да могат да купуват стоки по цени на едро. Впоследствие повечето стават "сериозни”. Тъй като купуваш стоката по цени на едро, можеш да я продадеш, ако желаеш, по цени на дребно и по такъв начин да получиш печалба /20%/. Неразбирането свързано с МЛМ, произтича от представата, че трябва ДА ПРОДАДЕШ, за да постигнеш успех. Съществуват някои програми на фирми, които изискват определена квота от продажби на дребно, за да може да се получи отстъпка. В Роял Сейлс Интернешинъл(РСИ), ако желаеш можеш да продадеш, но най-вече организацията ти на работа ще донесе истински материален успех.

ВНИМАНИЕ: Стреми се продажбата да бъде естествен резултат от организацията ти на работа. Мнозина са пострадали от факта, че са подходили към въпроса от другата страна - опитвайки се да организират работата, акцентирайки върху продажбата. Прочитайки отначало до край статията, ще разбереш защо подобна система не действа. При 95% от хората думата "продажба” предизвиква отрицателни асоциации. При МЛМ не трябва да се продава в традиционния смисъл на думата. Въпреки това трябва да има ДВИЖЕНИЕ НА СТОКАТА. В противен случай никой няма да получи пари. Дон Фейла определя продажбата като обръщане към човека с цел да му се продаде нещо, от което няма нужда. Нека повторим:

ТРЯБВА ДА ИМА ДВИЖЕНИЕ НА СТОКАТА, ИНАЧЕ НИКОЙ НЯМА ДА ПОЛУЧИ ПАРИ ... 

За да прочетете повече по темата, моля посетете http://livelong.eu/actual.php?aid=10


Няма коментари:

Публикуване на коментар